Drujbe sau motofierastraie

8
Noi

Motofierastraul, un fierastrau cu lant evoluat

motofierastrau electric

Momentul in care ne aflam nu se poate sa nu ne duca cu gandul la iarna si totodata la pregatirile adiacente acestui sezon. Fie ca vorbim de o curatenie mai strasnica in casa, de curatarea gradinilor, gazonului sau a pomilor, tot despre pregatiri vorbim.

Asadar, curatenia gradinilor este importanta pentru ca odata cu asezarea zapezii nu se mai poate face nimic pana la sosirea primaverii si inca odata pentru ca, prin curatarea pomilor de exemplu, va puteti furniza si o sursa alternativa de caldura folosind lemnul la foc. Pentru asta aveti nevoie de un motofierastrau, mai cunoscuta drujba.

Ce este un  fierastrau?

Cu totii cunoastem aceasta unealta dar putini dintre noi stiu care a fost evolutia motofierastraului pe scara istoriei.

Deci, toti stim ca motofierastraul este o masina-unealta avand un lant prevazut cu dinti taietori, actionata de un motor si folosita in special pentru taierea lemnului. Este un fierastrau antrenat de un motor pe benzina, electric, pneumatic sau hidraulic. Cel mai cunoscut este motofierastraul pe benzina. Motofierastraul cu lant, o unealta familiara tuturor de cateva decenii este o drujba profesionala sau de uz casnic, folosita la cele mai variate aplicatii.

Motofiersatraul, un instrument cu traditie

Pentru intaia oara in istorie, principiul tehnic al unui lant care ruleaza in jurul unei sine a fost folosit de doctorul Wurzburg Bernhard Heine in 1830, la taierea oaselor.

Mai tarziu, acest principiu a fost adoptat in constructia masinilor de taiat sau de doborat, la munca in padure. In 1920 a fost elaborata masina de debitat, o masinarie enorma, greu de manevrat pentru doi operatori, insa acestea erau folosite pentru a debita in lungime copacii deja doborati.

Primul fierastrau cu lant alimentat cu benzina produs in serie, a fost adus pe piata de compania Dolmar din Hamburg  in 1927, numit TIP A. Acesta trebuia manevrat de 2 operatori si putea efectua doar taieturi verticale. Primul fierastrau electric cu lant utilizat in obtinerea de cherestea a fost construit de producatorul german Stihl in 1926.

Apoi au fost construite fierastraie ale caror garnitura de taiere se putea roti la 90°. Cu acestea se putea atat dobori cat si debita. In RDG aceasta garnitura a fost substituita de carburatorul rotativ la 90°la modelele Faun si Werus. Datorita evolutiei carburatorului cu membrane din industria aviatica, ce functioneaza independent de pozitie s-a reusit construirea motofierastraielor pentru un singur operator la sfarsitul anilor ’50.

Fierastrau, producatori si modele

Printre primele modele construite in Europa au fost in 1957 Dolmar CF, in 1958 REX a firmei Solo si apoi in 1959 Contra’’ construit de Stihl.

Aceasta inovatie, un fierastrau de un singur om, a dus la o crestere semnificativă a productivitatii. Astazi exista motofierastraie de diferite puteri si lungimi de taiere, cu diferite motorizari, drujbele oferite de noi fiind produse de citiva din cei mai renumiti producatori de pe piata si anume: Bosch, Dolmar, Husqvarna, Makita si Stihl.

Fierastraiele circulare pentru taieri inclinate sau fierastraile electrice pendulare sau verticale sunt acele motofierastraie alternative de care va puteti bucura in magazinul nostru alaturi de accesorii si consumabile precum lanturi, uleiuri pentru lanturi si motoare, lame, canistre, casti de protectie si antifoane.

Cumpara un Fierastrau electric cu lant MAKITA din magazinul Tools.Store.ro! Intra Aici!
Citeste aici mai multe informatii despre producatorul MAKITA.

 

Comentarii

  • Scule electrice
    11 noiembrie 2013

    o istorie interesanta

Lasa un mesaj

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Va rugam sa introduceti textul din imagine

Va rugam sa introduceti textul din imagine