Inapoi in timp si evolutia celor mai vechi masini de tuns iarba.

Distribuie articolul:

1830 – Prima masina de tuns iarba a fost inventata si patentata in 1830 de catre Edwin Budding in Gloucestershire, Anglia. Aceasta prima masina de tuns iarba a fost conceputa in primul rand pentru a taia iarba pe terenuri de sport, cimitire si gradini extinse.

1940 – Au fost concepute modele timpurii de masini de tuns cu cai, dar era nevoie de doi oameni pentru a impinge, deoarece acestea erau din fonta.

In 1859 – Thomas Green a fost responsabil pentru crearea primei masini de tuns iarba cu lant.
1870 – A fost proiectata prima masina de tuns iarba impinsa de om.
Primele masini de tuns iarba cu motor au fost introduse in 1890, care aveau motoare usoare cu abur si benzina. Masinile de tuns iarba cu motor pe benzina au luat insa avantaj.
In 1893 – James Sumner a brevetat prima masina de tuns iarba alimentata cu abur.
In 1902 – Ransomes si alte cateva companii au introdus modele de masini de tuns iarba cu gaz.
In 1922 – Ideal Power Company a inventat o masina de tuns iarba autopropulsata in Lansing, Michigan.
1953 – Briggs & Stratton creeaza motorul usor din aluminiu pentru masini de tuns iarba.

Stephen F. Briggs. Tanarul Briggs a avut ocazia sa iasa in evidenta cu talentul ingineresc proiectand, in 1906, un mic motor experimental. Briggs era renumit pentru creativitatea si pregatirea sa pentru inginerie. Compania Briggs & Stratton a fost fondata in 1908 cu dorinta de a deveni parte dintre protagonistii pietei auto.
Dupa Primul Razboi Mondial, compania s-a dedicat nevoilor utilizatorilor care veneau inclusiv pe piata agricola.

In 1963 – John Deere a patruns pentru prima data pe piata tractoarelor de gazon prin introducerea modelului 110. John Deere 110 avea un motor pe benzina in 4 timpi cu 7 cai putere.
Dupa un succes imens a acestui model a fost conceput John Deere 60, in special pentru clientii urbani – cei care aveau mai putin teren si nu aveau neaparat nevoie de modelul mai mare.
La acea vreme, tunderea gazonului devenea o activitate de agrement mult mai populara.

Deutscher

La inceputul anilor 1950, un club de golf local a intrebat daca Deutscher ar putea construi o masina de tuns iarba mai performanta si de dimensiuni mai lungi. Aceasta masina de tuns iarba a devenit inceputul unei lungi istorii a cositoarelor produse de Deutscher.
La acea vreme, Deutscher era o mica afacere de inginerie in repararea motoarelor si fabricarea de piese pentru echipamentele agricole.
Masinile de tuns modelul de inceput aveau un design simplu, avand o singura roata intre motor si capul de taiere pentru echilibrare si cele doua roti in fata.

Initial, acestea au fost denumite „ coasa rotativa”, deoarece lama iesea din partea din fata a platformei de taiere, permitand materialului taiat sa curga inapoi peste puntea de taiere. O situatie care nu prezenta absolut deloc siguranta pentru utilizator. Odata cu trecerea anilor s-au facut modificari chiar de la lot la lot.

Vom urmari putin productia, echiparea si evolutia acestora din urma: Deutcher

MODEL B Sfarsitul anilor 1950. – Se numeste coasa rotativa.

Aceasta masina de tuns iarba era echipata cu o transmisie cu doua viteze si avea o singura roata pe spate. Era vopsit in gri Ferguson, iar unitatile erau alimentate de un motor MK15 Villiers.
Cum nu exista un mecanism de pornire „fara sarcina” a motorului, a fost necesar un efort destul de mare din partea utilizatorului pentru a porni masina de tuns iarba.

MODEL C La inceputul anilor 1960.

Acesta a fost un upgrade la modelul B. Schimbarea notabila a fost ca avea doua roti din spate si puteai sa inclini motorul inainte, ceea ce a slabit curelele pentru o pornire usoara. Peste lame si clapete laterale era un capac si le puteai fie sa le scoti, fie sa le balansezi pentru a infasura iarba.

Lama era plata, cu capatul indoit si folosea un surub cu cap patrat cu o piulita dreptunghiulara din alama. Acest model a fost echipat cu un arbore orizontal, 5 CP Briggs & Stratton sau un motor Mk25 Villiers.
Masina de tuns iarba a avut vopsea maro Hammertone si a fost considerata o masina de tuns foarte buna la vremea ei.

MODEL D La inceputul anilor 1960

Acest model avea un design complet nou si, desi inca mai avea transmisia cu doua viteze, avea un mecanism de ambreiaj imbunatatit. Acest model dispunea de reglarea inaltimii disponibila din pozitia operatorului si un control separat pentru trepte.

MODEL F 1965 – Iunie 1979

Acesta a fost un upgrade de la modelul D, dar avea un capac peste curele. Acest model era disponibil cu ax orizontal, cu optiunea unui motor Briggs & Stratton (standard de 6 CP), Villiers Mark 25, Wisconson HSD sau G65 Honda.
Productia modelelor D si F s-a incheiat in 1979. Aproape 9000 dintre aceste masini de tuns tuns tuns iarba au fost produse in decurs de 14 ani.

MODEL G26 Iunie 1979 – Octombrie 1984

Acest nou design avea o transmisie noua. Masina de tuns iarba avea viteze variabile inainte si inapoi, precum si un diferential incorporat. Acest model folosea in continuare un motor cu ax orizontal.
Acest model a fost alimentat fie de un motor G300, G400 Honda, fie de un motor Briggs & Stratton IC de 8 CP. Desi aceasta a fost o masina de tuns tuns buna de utilizat, a fost dificil de produs, deoarece avea foarte multe parti mobile.

MODEL H26 Decembrie 1984 – Noiembrie 2002

Acesta a fost primul model care a folosit un motor cu ax vertical.
Acest model a oferit si o versiune Limited Slip Diff pentru utilizare pe teren dificil.
A fost primul model care a oferit optional roti fata pivotante si pornire electrica. Cand a fost lansat pentru prima data, a fost echipat cu un motor Briggs & Stratton de 10,5 CP sau un GV400 Honda.

In anul 2000 mai multe companii au lansat masini de tuns iarba robotizate.

In 2008 – masinile de tuns iarba au fost reglementate strict pentru emisiile lor EPA.

In 2011Black & Decker a realizat prima masina de tuns gazon alimentata cu energie solara.

Principiile de baza sunt utilizate chiar si astazi, sunt imbunatatite pentru consumatorul final prin asigurarea riguroasa a calitatii, standardele de siguranta si reglementarile noi din aceasta industrie.

Tehnologia a inaintat atat de mult incat acum ne putem bucura pe terasa de o cafea cand un robot alimentat pe acumulatori Li-Ion ne tunde iarba singur in gradina! Pana la urma acesta este rostul tehnologiei, sa ne usureze viata!

Marci de top in tehnologia masinilor de tuns iarba, a motocositoarelor, trimmere electrice actuale sunt Honda, Makita, Bosch, Husqvarna, Ruris care este marca romaneasca.

Tools.Store.ro va sta la dispozitie cu orice informatie sau vanzare online! Suntem distribuitori autorizati MAKITA!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Articole similare